Založ si blog

Cieľová stanica (premárnených) šancí

Bol február, päť stupňov, fúkal vietor a strašne pršalo. Neviem, koľko bolo v ten deň spáchaných samovrážd, ale som toho názoru, že ak by som sa chcel zabiť, tak by to bolo práve vtedy. Ja som sa v ten deň zamiloval. Samozrejme, vtedy som o tom ešte nevedel, láska na prvý pohľad predsa neexistuje, ale možno minimálne povedať, že vtedy to všetko celé začalo.

Kráčala bez dáždnika oblečená v slivkovomodrom kabáte a v mierne namyslenom úsmeve, vediac, že všetkým chlapom sa pri pohľade na ňu zastavil rozum, čas a zbláznil sa im krvný obeh. Možno to tak nebolo, no ja som ju vtedy tak vnímal.

Stál som na zástavke. Úplne zničený, snažiac sa udržať svoj dáždnik tak, aby mi ho občasné poryvy toho hnusného februárového vetra nevyvrátili. Postavila sa vedľa mňa, otvorila svoju kabelku vo veľkosti cestovnej tašky priemerného východniara bývajúceho v Bratislave po víkende, vnorila do nej svoju ruku a sústredene sa pozerala pred seba. Civel som na ňu fakt ako pribrzdený. Ona stále šmátrala v kabelke a svojimi zvláštnymi sivo-zelenými očami sa pozerala do jedného bližšie neurčeného bodu niekde medzi banánovou šupou na protiľahlom obrubníku a výtlkom na vozovke. Tá sústredenosť a istota s akou sa v tej kabelke asi dve minúty hrabala ma naozaj očarila. Chvíľu som si predstavoval, že hľadá naše spoločné lístky do divadla. Keď konečne vytiahla ruku z kabelky, mala v nej krabičku takých tých tenkých cigariet a zapaľovač. Trošku ma to rozrušilo. Nechcem byť predsa so ženou, ktorá je závislá na nikotíne. Vložila si cigaretu do úst, zapálila si a s chuťou si potiahla. Nikdy som nikoho nevidel fajčiť s takým pôžitkom. Možno to bolo jej šarmom. Možno to bolo jej vôňou. Vyzerala, ako keby každým ďalším šlukom menila ten jedovatý nikotín na niečo životodarné. Niečo, čo je prináša uspokojenie a možno aj radosť. Dokonca ani ten dym, ktorý vydychovala nesmrdel ako z klasických cigariet.

Zrazu zazvonila električka. Zahodila cigaretu, elegantne ju zahasila špičkou svojej určite nemiestne drahej čižmy. Venovala mi jeden smutný úsmev a nastúpila do električky.

Zavreli sa dvere a v tom mi poryv vetra vytrhol dáždnik z ruky a odletel tam, kam lietajú naše premárnené šance.

Nevyliečený.

27.02.2016

V bezveternom tichu Našla môj list Na prahu dverí Ani ho nečíta Ona vie Verí Na mňa útočia démoni Niekde v limbe Na hraniciach krajších zajtrajškov Niekde na okraji nových svetov Tam kde premýšľam a smútim Za jej každou vôňou Za jej poslednou vetou

Lavínové nebezpečenstvo.

19.02.2016

Predstavte si, že stojíte v strede kopca. Strhne sa lavína a vy vidíte, ako sa tá obrovská masa snehu, kameňov a ktovie čoho iného nezastaviteľne rúti priamo na vás. Únik je nemožný, skryť sa niet kde. Jediné, čo vtedy viete je to, že zomriete a dúfate, že keď vás to biele monštrum, ktoré má každým metrom ničivejšiu silu, pohltí, tak že sa to stane aspoň [...]

Hľadá sa.

02.01.2016

Hľadám ju V nočných tichách V tých najrušnejších ránach Kvôli nej balansujem Na tých najostrejších hranách Hľadám ju aj tam Kde by vlastne ani nemala byť Neverím však Žeby sa mi mohla Na tak dlho Skryť Hľadám ju aj v očiach žien Niekde medzi ich smiechom A vôňami Vtedy sa mi často zatrasie Zem pod nohami A tak znova hľadám Svoju novú Múzu [...]

forró, fico, galanta

Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len Forró, nie celá strana. Inak sa to čítať nedá

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 28
Celková čítanosť: 69239x
Priemerná čítanosť článkov: 2473x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy